INTENSIV LÖRDAG

Varför tar helgerna alltid slut SÅ fort?! Och just den här helgen tycker jag tog slut fortare än vanligt.. vi har iallafall haft en toppen helg! Älskar att spendera tid med mina små prinsar <3 


I lördags efter att vi ätit frukost klädde vi på oss med detsamma för att gå ut och leka. Redan kl 9 på morgonen satt vi i sandlådan och lekte affär. Efter en stund fick vi sällskap av en grannpojke och hans mormor och barnen fann varandra direkt och började leka ihop och hade jätte kul! Det slutade med att vi gick och fikade med dom innan vi sa hejdå. Det är ett stort plus med att bo här, man träffar ofta nya människor och lär känna dom, mycket tack vare barnen. Efteråt gick vi iallafall hem och åt lunch och sen åkte vi vidare på kalas! Det var ett otroligt mysigt kalas och det var kul att få träffa alla föräldrar, prata och umgås. Alla barn hade det så himla kul och på slutet fick alla barnen gå på skattjakt efter sin godispåse. Kul idé! 

Efter kalaset åkte vi hem till våra fina vänner i stan. Det bjöds på en supergod räkpasta (!) som jag ska ta receptet på. Galet god verkligen! Och alla barnen lekte medan vi vuxna satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Himla mysig kväll <3 när vi kom hem dröjde det inte länge fören barnen slocknade. Dom var helt slut efter den långa dagen. 

Oliwer red på mina ben och när han slängde sig åt ena hållet hann jag inte fånga honom vilket resulterade i att han åkte rakt in i bordskanten. När jag tar upp honom för att trösta ser jag att han blöder från ÖGAT. Alltså, inuti själva ögat. Jag blev helt förskräckt och var själv nära till gråt.. men efter att ha rådfrågat så var det ingen fara men usch så läskigt det såg ut! Fick en mild utskällning från William.. "men mamma, du skulle ju ha fångat honom!!"
Här satt vi länge och lekte. Himla mysig stund <3
Oliwer fick låna Williams cykel som han stolt gick runt med. Allt som William har ska ju såklart Oliwer också ha.. :-)
Kalasdags med alla kompisar!
Det här var en del av skattjakten. Träffa vatten på hinken. Dom hade lagt upp det på ett himla kul sätt :-)
Fina killarna <3
Utsikten från vännernas lägenhet! Dom bor bara i stan tillfälligt. Jag är ju uppvuxen i stan och kan många gånger sakna att bo där. Men med två små barn känns det inte alls aktuellt. Vi får se om vi väljer att bo där när barnen är äldre.
Allmänt | |
#1 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Underbara bilder, härligt att du haft en bra helg! :)

Svar: Tack snälla 💕
Isabella Banck

Upp